Wednesday 13 August 2014

Indretningsarkitekt Tømrer Tømrerfirma i København

Indretningsarkitekt Tømrer Tømrerfirma i København

Designeren kundeforhold: Lære at identificere, vurdere og Formulering kundebehov
I mit første år interiør design studie jeg ofte anvender betydelige klasse sessioner at afklare elevernes syn på, hvad design indebærer, og det ansvar, som indretningsarkitekter foretage med hvert projekt. Eleverne viser ofte enorm overraskelse, når de hører om designernes ansvar over for deres klienter om sundhed, sikkerhed og trivsel. Den forsimplede syn på design, at de studerende bringer til programmet kan tilskrives den rolle, tv (Waxman og Clemons, 2007). For at modvirke de upræcise opfattelser fremmes af tv-programmer, er det vigtigt, blandt andet for at indpode en bevidsthed om værdien af ​​den inden for interiør design.
Dette papir beskriver forundersøgelsen udviklet til denne indledende studie som et forsøg på at introducere de studerende til et vigtigt aspekt af faglig praksis i interiør design, forholdet mellem designere og deres kunder. Projektet udsætter studerende til forskellige aspekter af professionelle praksis involverer kunder, herunder, Søger kunder, interviewe kunder, tilpasning designer følsomhed med klientens præferencer, kommunikere med kunder og præsentere sig selv som professionelle.
baggrund Litteratur



Indretningsarkitekt Tømrer Tømrerfirma i København

Lærde har drøftet behovet for undervisning arkitektur og interiør design studerende til at kommunikere med kunder og har hele tiden hævdet behovet for at identificere, at der er en markant forskel mellem designer sensibilitet og visualisering og kunders evne til at fortolke design ideer. Kaupinnen (1989) erklærede, at arkitekters tankeproces under designprocessen og deres opfattelse af bygninger kan være meget forskellige fra, og kan endda være i modstrid med den måde, de offentlige visninger det. DEASY (1974) uddybet dette begreb ved hjælp af eksempel på forskellen mellem designernes velordnet og systematisk verden mod den menneskelige verden, som er i en konstant tilstand af forandring. Der er en forskel mellem den tanke-processen, visualisering evner, og begreber af designere og deres kunder. Der er behov for arkitekter for at udvikle sociale kompetencer i forhold til kunder og andre fagfolk, men også blive bedre til at lytte og reagere på, og kommunikere med bygningens brugere og offentligheden (Nicol & Pilling, 2000).
En række forslag blev foretaget i de seneste årtier som et forsøg på at bygge bro mellem arkitekter og deres kunder. Gutman (1972) foreslog, at arkitekter skal høre med sociologer tre faser i løbet af design udvikling. Disse konsultationer omfatter: (1) for at få vejledning i at forstå kundernes behov, (2) at diskutere, om den foreslåede eller nuværende struktur social organisation i overensstemmelse med målene i design brief, og (3) estimering af pladskrav til aktiviteter. Wittman Wittman (1976) drøftede en kombineret uddannelse i arkitektur og socialt arbejde ved Washington University i St. Louis, som sigter mod at forbedre arkitekter forståelse af kundernes værdier og ønsker, at forstå deres fysiske såvel som psykiske behov, og forbedre deres evne til at arbejde med kunder og samfundsgrupper.

Indretningsarkitekt Tømrer Tømrerfirma i København

 

I designstudier, studerende arbejder på projekter, der er tildelt af fakultetet og fakultet fungerer som kritikere (beslægtet, 2002). Traditionelt oprettet design projekter involverer hypotetiske klienter med profiler enten udtænkt af studerende eller leveret af instruktører. Marmot og Symes (1985) foreslået en tilgang til case-baseret undervisning, der involverede tre faser: design metode, design forhandlinger og nye roller for arkitekter. Den tilgang omfattede et projekt udleveres til de studerende på et kritisk punkt, der kræver øjeblikkelig opmærksomhed og beslutningstagning og havde til formål at øge bevidstheden studerende om fordelene ved at anvende forskning i design til problemløsning under designprocessen. Processen introducerer eleverne til arkitektens rolle som beslutningstager i byggeprocessen, og de konstante ændringer i kundens behov og begrænsninger.

No comments:

Post a Comment